a város arca
MESSENGER
PETHŐ IMRE
Kommunikálni muszáj

A közösség információcseréje, vagyis a kommunikáció azóta létezik, amióta világ a világ. Ez idő alatt ez a véleménycsere az emberi közösségek meghatározó szereplője, formálója lett. A 21. századra iparággá vált a kommunikáció. Aki jól használta, sikeresebb lett, aki nem, az hátrányba került.

Mára számtalan területe alakult ki a kommunikációnak az egyszeri családi beszélgetésektől kezdve a cégvezetők motivációs vezetési stílusán keresztül a profi tömegkommunikációig. 

De a legfontosabb, mondhatni forradalmi változást a világháló hozta el. Az online térben mindenki médiamunkássá, médiajelenséggé vált. Zenével, szöveggel, fotókkal, mozgóképpel tudunk egyszerre és külön-külön megjelenni itt. Óriási, szinte felmérhetetlen és percről percre változó, önmagát és résztvevőit is állandóan formáló jelenséggé vált az internet. 

Ebbe a világba kényszerültünk be az elmúlt hónapokban a vírus miatt.

Az online tér hatalmas és sokszínű - nem lehet egy szóval, rövid leírással magyarázni. Ezért az online kommunikáció egy sajátos, speciális terület, ami állandóan bövül, változik. 

A sikerhez a médiumoknak, a cégeknek, a vállalkozásoknak, a politikusoknak, civileknek sem elég csak használni. Jól, hatékonyan kell használni. Ehhez tudás, bátorság, nyitottság, kreatívitás kell. 

Szakmeberek, kutatók szerint bátran használjuk, és a visszajelzések  - mert az online tér mérhető, méghozzá sokszínűen mérhető - alapján állandóan korrigálni kell a netes kommunikációnkat 

Egyet jelenthetünk ki, mint a siker receptjét: kommunikálni muszáj, méghozzá az online térben.

Pethő Imre
Fotó: Unsplash - Glenn Carsters-Peters