a város arca
BIZNISZ
ONLINE MARKETING
Posztolgatás helyett a hatékony online marketing most a túlélés záloga lehet

Könnyű eltévedni az online marketing labirintusában. Ez a cikk nem ad betekintést a teljes útvesztőbe, de megmutatja, hogy vállalkozóként mire fókuszálj, így az energiáid nem aprózódnak el sokfelé és hatékonyabban tudsz dolgozni.

Gyakran találkoztam olyan céges üzenettel a napokban a Facebook-on, hogy a kialakult helyzet miatt valami változás áll be az adott vállalkozás életébe, legyen az rövidített nyitvatartás, vagy éppen bezárás. Fontos információ a vevők számára, de amikor a legutóbbi poszt a “boldog új évet” volt, nem biztos, hogy hatékony is.

A Facebook csak a követőid 5-10 százalékának mutatja meg organikusan a posztodat, vagyis az információ csak egy kis részéhez jut el automatikusan és ingyen. Ahhoz, hogy több emberhez eljuss, már fizetned kell, vagy tudatosabban kommunikálni.

Az online jelenlét akkor működik jól, ha van benne rendszeresség és tudatosság. Lehet posztolgatni, meg feltöltögetni képeket, videókat, és még az eredmények is jöhetnek, de az nem hasonlítható össze egy jól összeállított kommunikációs stratégiával, ami persze nem csak a Facebookból áll.

A kommunikáció egyik fontos színtere a saját weboldal, de a magyar vállalkozók 60 százaléka nem rendelkezik vele. Nem utolsó szempont, hogy a Google is könnyebben rád talál. Tudod, ez az a hely, ahol az emberek 98 százaléka rá szokott keresni (vagyis kialakult probléma tudattal rendelkezik) az őt érdeklődő termékekre, szolgáltatásokra. A weboldal az a felület, ahol bővebben ki lehet fejteni egy-egy ajánlatot, jobban bemutatni a vállalkozásod, blogot írni, esetleg listát építeni. Azok, akik korábban már felépítettek egy hírlevél listát, most sokkal könnyebb helyzetben vannak, hiszen könnyebben elérik a potenciális ügyfeleket.

Nem lehet egy szempillantás alatt online marketing zsenivé válni, de mégis mit tehet az a vállalkozó, aki most valami hasonlóra kényszerül? A legfontosabb, hogy ne ess pánikba és ne kezdj el kapkodva mindennel foglalkozni. Válaszd ki azt a területet, ami számodra a legkézenfekvőbb. Ez a legtöbb esetben a Facebook lesz. Fontos, hogy ne csak értékesíts, most nem erre van szüksége az embereknek. Folyamatosan tájékoztasd az ügyfeleidet a vállalkozásod állapotáról, kérdezd meg a követőidet, ők hogy vannak. Nagy ereje van a személyes hangvételű üzeneteknek, nyugodtan legyél őszinte, de ne elkeseredett. Engedj betekintést a kulisszák mögé, mesélj egy átlagos napodról, mutass be egy terméket, szolgáltatást részletesen. A lényeg, hogy legyél változatos, érdekes, ha pedig értékesítesz, akkor mindig a vevő problémájára fókuszálj és arra adj megoldást a saját termékeddel, szolgáltatásoddal.

Érthető, ha most rövidebbre húzod a nadrágszíjat, de kérlek, ne a marketing költséget áldozd fel teljesen. Valószínűleg a konkurenciád is ezt teszi, ezért ha ezekben a nehezebb időszakokban is ott maradsz az emberek fejében, téged keresnek meg először, ha véget ér ez az időszak.

Végezetül, ha van rá lehetőséged, akkor tanulj! Azok a vállalkozók, akik nem aknázzák ki az online marketingben lévő lehetőséget, sokkal nagyobb küzdelmek árán tudnak fentmaradni, mint akik ügyesen lavíroznak a posztok, lájkok és a hírlevelek között.

Szívesen mondanám, hogy ezekkel a lépésekkel már elkezded kapargatni az online marketing világának felszínét, de gyakorlatilag csak puha fülpiszkálóval simogatod. Hosszú távon azonban érdemes rászánni az időt és minél szélesebb körben megismerni a lehetőségeket.

Amennyiben szeretnél egy megbízható partnert, aki végigvezet az online marketing útvesztőjén és lépésről lépésre megmutatja, hogyan hozd ki a legtöbbet a vállalkozásodból, vedd fel velem a kapcsolatot a www.bakonymedia.hu oldalon. 

Cseh Zoltán
Fotó: Unsplash